• Святитель Иоанн Златоуст:

    Во время трудностей слабый ищет виноватых, сильный ищет Бога. 

В неделю 5-ю по Пасхе о Самаряныне

В неделю 5-ю по Пасхе о Самаряныне читается следующее Святое Евангелие:

Евангелие от Иоанна, зачало 12. [Ин. 4, 5 – 42.]

Во время оно, прииде Иисус во град Самарийский, глаголемый Сихарь, близ веси, яже даде Иаков Иосифу сыну своему. Бе же ту источник Иаковль. Иисус же труждься от пути, седяше тако на источнице: бе же яко час шестый. Прииде жена от Самарии почерпати воду. Глагола ей Иисус: даждь Ми пити. Ученицы бо Его отшли бяху во град, да брашно купят. Глагола Ему жена самаряныня: како Ты жидовин сый от мене пити просиши, жены самаряныни сущей, не прикасают бо ся жидове самарянех. Отвеща Иисус и рече ей: аще бы ведала дар Божий, и Кто есть глаголяй ти: даждь Ми пити: ты бы просила у Него, и дал бы ти воду живу. Глагола Ему жена: Господи, ни почерпала имаши, и студенец есть глубок: откуду убо имаши воду живу? Еда Ты болий еси отца нашего Иакова, иже даде нам студенец сей, и той из него пит, и сынове его, и скоти его? Отвеща Иисус, и рече ей: всяк пияй от воды сея вжаждется паки, а иже пиет от воды, юже Аз дам ему, не вжаждется во веки, но вода, юже Аз дам ему, будет в нем источник воды текущь в живот вечный. Глагола к Нему жена: Господи, даждь ми сию воду, да ни жажду, ни прихожду семо почерпати. Глагола ей Иисус: иди, пригласи мужа твоего и прииди семо. Отвеща жена и рече Ему: не имам мужа. Глагола ей Иисус: добре рече, яко мужа не имам. Пять бо мужей имела еси, и ныне, егоже имаши, несть ти муж: се воистинну рекла еси. Глагола Ему жена: Господи, вижу, яко пророк еси Ты. Отцы наши в горе сей поклонишася: и вы глаголете, яко во Иерусалимех есть место, идеже кланятися подобает. Глагола ей Иисус: жено, веру Ми ими, яко грядет час, егда ни в горе сей, ни во Иерусалимех поклонитеся Отцу. Вы кланяетеся, егоже не весте: мы кланяемся, егоже вемы, яко спасение от иудей есть. Но грядет час, и ныне есть, егда истиннии поклонницы поклонятся Отцу духом и истиною: ибо Отец таковых ищет покланяющихся Ему. Дух есть Бог, и иже кланяется Ему, духом и истиною достоит кланятися. Глагола Ему жена: вем, яко Мессиа приидет, глаголемый Христос: егда Той приидет, возвестит нам вся. Глагола ей Иисус: Аз есмь, глаголяй с тобою. И тогда приидоша ученицы Его, и чуждахуся, яко с женою глаголаше. Никтоже бо рече: чесо ищеши; или что глаголеши с нею? Остави же водонос свой жена, и иде во град, и глагола человеком. Приидите, и видите Человека, Иже рече ми вся, елика сотворих: еда Той есть Христос? Изыдоша же из града, и грядяху к Нему. Между же сим моляху Его ученицы Его, глаголюще: Равви, яждь. Он же рече им: Аз брашно имам ясти, егоже вы не весте. Глаголаху убо ученицы к себе: еда кто принесе Ему ясти? Глагола им Иисус: Мое брашно есть, да сотворю волю Пославшаго Мя, и совершу дело Его. Не вы ли глаголете, яко еще четыри месяцы суть, и жатва приидет? Се глаголю вам: возведите очи ваши, и видите нивы, яко плавы суть к жатве уже. И жняй мзду приемлет, и собирает плод в живот вечный, да сеяй вкупе радуется, и жняй. О сем бо слово есть истинное, яко ин есть сеяй, и ин есть жняй. Аз послах вы жати, идеже вы не трудистеся: инии трудишася, и вы в труд их внидосте. От града же того мнози вероваша в онь от самарян, за слово жены свидетельствующия, яко рече ми вся, елика сотворих. Егда же приидоша к Нему самаряне, моляху Его, да бы пребыл у них: и пребысть ту два дни. И много паче вероваша за слово Его. Жене же глаголаху, яко не ктому за твою беседу веруем: сами бо слышахом, и вемы, яко Сей есть воистинну Спас миру, Христос.

Христос пришел в Сихарь, город Самарийский и сел возле колодца праотца Иакова. Когда Спаситель обратился к женщине-самаряныне, она была очень удивлена, поскольку иудеи не общаются с ними. Но Господь сказал ей: «если бы ты знала дар Божий и Кто говорит тебе: дай Мне пить, — то ты сама просила бы у Него, и Он дал бы тебе воду живую”. “Живой водой” Господь назвал благодать Святого Духа. И хотя самарянка не сразу поняла это, Он открыл ей, что верующий человек не должен пренебрегать другим человеком и должен в жизни творить добро, жить целомудренно.

Самарянка, убедившись из всего, что перед ней не простой человек, а пророк, тут же оставила все свои житейские вопросы, и спросила о том, что волновало всех самарян: «Отцы наши поклонялись на этой горе, а вы говорите, что место, где должно поклоняться, находится в Иерусалиме». И тут же, без всяких споров, простая жена получает ответ на довольно сложный богословский вопрос, который в то время никто решить не мог: «Бог есть дух, и поклоняющиеся Ему должны поклоняться в духе и истине».

Вот таким духовным питием была напоена самаряныня, а вместе с ней и все последующие за Христом. Самаряныня, имя которой, согласно преданию, Фотина или Светлана стала христианкой. Впоследствии она проповедовала Евангелие карфагенским язычникам, в Риме обратила ко Христу дочь императора Нерона Домнину и 100 ее рабынь. Так исполнилась слова Христа, сказанные Своим ученикам: «Жнущий получает награду и собирает плод в жизнь вечную, так что и сеющий и жнущий вместе радоваться будут, ибо в этом случае справедливо изречение: один сеет, а другой жнет».

Источник: https://azbyka.ru

http://vera-istina-1.blogspot.com

 

(68)

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

  • Старец Епифаний говорил:

    Настоящая любовь похожа на пламень свечи. Сколько бы ты ни зажег от нее других свечей, первое пламя остается целым. Оно не уменьшается нисколько. И любая новая свеча имеет столько же пламени, сколько и другие